fb fb

Obyvatelům Krče pomohou protihlukové stěny podél železnice dříve, než bylo v plánu

„Na společném jednání s panem ministrem se nám podařilo domluvit, že se vyjmou dvě z plánovaných protihlukových stěn, které mají vzniknout při celkové revitalizaci nádraží v Krči a jeho okolí, a vybudují se dříve. Projekční práce k tomu začnou ještě letos, a pokud by vše šlo dobře, tak by se mohlo začít stavět v příštím roce,“ řekl radní Prahy 4 pro dopravu Jaroslav Míth (ODS).

Výstavba stěn se týká úseku mezi železniční tratí a starou Krčí na jihu od nádraží a úseku mezi tratí a Jižní spojkou, a sice od benzínové pumpy směrem k Vltavě až zhruba na úroveň softballových hřišť, kde nyní končí loni budované stěny. Stavbu zaplatí stát prostřednictvím své firmy Správa železnic (SŽ). „Všechno, co jde za železnicí, tak je investice státu. Počítáme tak s tím, že i protihlukové stěny, které by bylo možné vybudovat v předstihu, budou státní investicí,“ řekl ministr Kupka.

Proměna ale čeká celé okolí nádraží v Krči. „Současný stav tohoto území je velmi neutěšený. V budoucnu tu vznikne malý dopravní uzel, bude tu železnice, stanice metra D, je tu Jižní spojka, vznikne P+R parkoviště a vše to bude propojeno do funkčního celku,“ vysvětlil Míth. Obyvatelům Krče pomůže plánovaný podchod, kdy Správa železnic hledá jeho ideální variantu, aby dokázal efektivně propojit stanici metra a přednádražní prostor s  rezidenční částí Krče.

Velkou obtíž pro obyvatele představuje Spořilovská nahrazující část Pražského okruhu. Magistrát chystá její zakrytí, které spojí rozdělený Spořilov, sníží hluk i exhalace a zlepší tak kvalitu bydlení. Vznikne park, místo volnočasových aktivit či sportoviště. Vzniknou i parkovací místa a garáže. „Spořilovskou jsme chtěli zakrýt již před 12 lety. Podařilo se sehnat základní dokumentaci, máme platnou EIA a momentálně dopracováváme povolení, abychom získali stavební povolení a udělali prováděcí dokumentaci,“ řekl pražský radní a zastupitel Prahy 4 Zdeněk Kovářík (ODS).

Sdílejte tento příspěvek