Městská část Praha 4 zřejmě prosadí své zamítavé stanovisko k záměru hlavního města prodloužit tramvajovou trať z Pražského povstání přes Pankrác až na Budějovické náměstí. Tramvaje tak budou končit před poštou na začátku Budějovické ulice na Pankráci. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) už zahájil prodloužení trati ulicí Na Pankráci mezi křižovatkami s ulicemi Na Veselí a Hvězdova. To zároveň naváže na nedávno zahájenou rekonstrukci trati v úseku Vladimírova-Táborská-Na Pankráci-Na Veselí- Soudní.
„Za městskou část mohu říci, že od hlavní pošty tramvajovou trať dál v žádném případě. Máme tam 450 parkovacích míst, což je samozřejmě nemožné nahradit. Pro to dopravní prodloužení ani není dopravní průvod,“ zdůraznil Zdeněk Kovářík (ODS), 1. místostarosta Městské části Praha 4. A s odmítavým postojem je už srozuměný i DPP. „Shodli jsme se, že to má smysl jak pro místní, tak pro dálkové vazby. Dál je to ale skutečně konfliktní záležitost kvůli parkování a ani to tedy není úplně akutní,“ uvedl pro Blesk.cz Jan Šurovský, technický ředitel DPP.
Rozpracována je studie, kterou ale zatím hlavní město, radnice Prahy 4 ani DPP neschválili. „Blížíme se ale k dohodě a už tam jsou jenom drobnosti typu, jestli má být přechod široký o půl metru více, nebo o půl metru méně. To jsou ale skutečně, řekl bych, už detaily,“ doplnil Zdeněk Kovářík.
Před poštou na začátku Budějovické ulice na Pankráci nemá v budoucnu vzniknout klasická tramvajová smyčka, nýbrž úvrať s jedním nástupním ostrůvkem. U něj by tramvaje zastavovaly a střídavě odjížděly. Cestující by zde mohli přestupovat na metro D. Další zastávka by vznikla před obchodním centrem Arkády Pankrác, kde by byl přestup z tramvaje na metro C.
„V úseku ulice Na Pankráci před křížením s Hvězdovou ztratí městská část a místní obyvatele přes osmdesát parkovacích míst bez náhrady. Zde ale přínos tramvaje pro MHD v návaznosti na výstavbu Metra D dostal i v našem stanovisku přednost. Na dopravu je nutné nahlížet nedogmaticky a komplexně,“ vysvětlil Zdeněk Kovářík.
Podle původních plánů měly na 1,5 kilometru dlouhé trase vzniknout tři zastávky, a to Pankrác, Zelená Liška a Budějovická. Na Pankráci a Budějovické měl vzniknout nový přestup mezi tramvají, autobusy a metrem.