fb fb

Zoufalé parkování v Praze 4. Co s tím?

Nový systém zón placeného stání v Praze se bude rozšiřovat. V červenci se má do systému připojit i Praha 4. To, co ale chce magistrát v Praze 4 protlačit, je hodně nepodařené.

"Řešením není rozdrobení města podle hranic jednotlivých městských částí,“ říká Jaroslav Míth, místní patriot a radní městské části Praha 4. „Správným řešením je jednotná celoměstská parkovací zóna rozdělená do čtyř soustředných kruhů, kdy ten okrajový je pro Pražany zdarma," dodává

Podle něj obsahuje současný návrh zásadní chyby, na které radnice Prahy 4 několikrát upozorňovala a požadovala jejich odstranění před zavedením zón. „Magistrát nás však nevyslyšel. Proto jako zodpovědní zástupci obyvatel Prahy 4 zavedení zón ve stávajícím stavu nepodporujeme a trváme na odstranění chyb," zdůrazňuje Jaroslav Míth.

Systém zón bude po jejich zavedení šikanovat i zdejší obyvatele. „Stačí mít auto napsané na někoho jiného, nemít trvalé bydliště v pronajatém bytě nebo mít jako spolumajitel napsané auto na firmu a už bych tu nemohl parkovat. Jak k tomu pak jako místní přijdu,“ kritizuje návrh parkovacích zón v Praze 4 člen komise Dopravy Praha 4 Olgerd Pukl. Zavedený systém navíc neuvěřitelně cenově diskriminuje živnostníky a zároveň se dá obcházet.

Není také možné jen prostě zakázat nerezidentům parkování v zóně a nenabídnout jim žádnou jinou variantu. Přitom v Praze 4 se nabízí hned dvě místa vhodná k vybudován P+R parkovišť na pozemcích patřících Praze a to u garáží Kačerov a před Branickým nádražím. „Na naše návrhy však magistrát opět reagoval jen mlčením a nečinností, což je ostatně v poslední době pro něj typické, jak dokazuje například aktuální problém majetku hlavního města, který je v havarijním stavu,“ upozorňuje Olgerd Pukl

Doprava v klidu je problémem celé metropole - Prahu 4 nevyjímaje. Je ale nutné tento problém řešit komplexně v kontextu celé Prahy a ne tak, jak to předvádí současné vedení metropole.

Naše návrhy na skutečné řešení:

  • Jednotná celoměstská parkovací zóna rozdělená do čtyř soustředných kruhů, kdy ten okrajový je pro Pražany zdarma.

  • Vybudování velkých P+R parkovišť zejména pro mimopražské v Braníku a na Kačerově na velkých nevyužitých plochách, která patří Dopravnímu podniku hlavního města Prahy, ale nevyužívá je.

  • Rozvoj moderních systémů chytrého parkování s využitím informačních tabulí, mobilních aplikací a webových stránek.

Otázka pro Patrika Opu, specialistu na zavádění chytrých technologií

,,Jaké možnosti nabízí chytrá řešení pro zlepšení parkování v Praze 4?"

,,Míst, kde chceme zaparkovat, je vždy méně, než většina z nás potřebuje. To je prostý fakt.

Z tohoto důvodu vznikají projekty chytrého parkování. „Jejich zavedením je možné rychle získat informace o aktuálním obsazení konkrétního parkovacího místa, a ty poskytnout v co nejkratším čase řidičům. Možnostmi jsou informační tabule nebo mobilní aplikace či webové stránky. Například přes mobilní aplikace lze sdílet i parkovací místa v soukromých parkovištích, ve veřejných garážích, v hotelích či nemocnicích. Ti všichni mohou dát k dispozici neobsazená parkovací místa pro řidiče."